1. Polski Unpub – prototypy, autorzy, wydawcy (audio, cz. 3/3)

Wybaczcie to opóźnienie. Oczywiście mam wytłumaczenie (i to nawet klika), ale szkoda na to czasu. Lepiej poznać prawdziwych bohaterów tego wpisu. Poniżej poznacie prototypy gier, które być może już niedługo zostaną wydane. Życzę tego ich autorom z całego serca. Przypominam też o części pierwszej i drugiej relacji.

Aramis” – o grze opowiada autorka, Ania Szajawska.

SAMSUNG CSC


Big Fat Burger” – autorami gry są Mikołaj Białko, Michał Dzięgiel i Michał Ociepka. O grze opowiada Mikołaj.

SAMSUNG CSC


Catria: Wiek godności” – o grze opowiada autor, Jacek Pszczółkowski.

SAMSUNG CSC


Dyliżans„, „Pruchniaczki” – o grach opowiada autor, Marcin Korzeniecki.

SAMSUNG CSC


Libris Occultus” – autorami gry są Bartosz Daciuk, Joanna Gębka, Miłosz Nawrat i Tomasz Szczucki. O grze opowiada Miłosz.

Na prośbę autorów gry, poniżej umieszczam opis gry jaki od nich otrzymałem w ramach uzupełnienia.

Zapach starych pergaminów, szelest przewracanych stron bogato zdobionych ksiąg, horyzont bibliotecznych regałów wypełnionych rzadkimi, drogocennymi tomiszczami… Wśród takich miejsc kryją się prawdziwe białe kruki – grymuary, na których to stronnicach zawarto wiedzę tajemną wraz z potężnymi zaklęciami… Jednak samo studiowanie tych niedostępnych pism nie gwarantuje sukcesu. By go osiągnąć zapłacić trzeba olbrzymią pracą i zaryzykować swoim życiem, a nawet i zbawieniem. To wszystko przedsmak nastroju, który oferuje Libris Occultus .
W Libris Occultus gracze wcielają się w badaczy wiedzy tajemnej, którzy w ciągu rund gry kierują swymi postaciami ku mądrości i coraz to głębszym zakątkom magii. Gracze zdobywają odpowiednie, alchemiczne składniki, jak i kumulują mistyczne esencje niezbędne do rzucania zaklęć. Jednak nie są osamotnieni w swych dążeniach: na pomoc przybywają adepci, którzy w zamian za możliwość studiowania pod bacznym okiem ich mistrza, wesprą go swymi specjalnymi umiejętnościami. Wprawni magowie mogą posiłkować się również odpowiednimi przedmiotami, które uławiają rzucanie zaklęć. Nikt tak naprawdę nie wie jaki będzie efekt trudów, a cena wiedzy jest bardzo wysoka, gdyż magowie ryzykują własnymi duszami. Ponadto na nieostrożnych czyha inkwizycja, która interesuje się działaniami „poszukiwaczy wiedzy”. Co złośliwsi magowie składają donosy w Kongregacji Świętego Oficjum na swych kolegów po fachu. Czasem odpowiednie datki na rzecz miejscowej parafii zamydlą oczy inkwizytorów, jednak nikt się nie łudzi, że taki stan rzeczy będzie trwał wiecznie. Magowie o nieco bardziej zszarpanym sumieniu mogą również odbyć pokutę, która ukoi ich wystawione na demoniczne siły dusze. Działania magów reprezentowane jest przez zagrywanie różnorodnych akcji na planszy gry. Każda lokacja ma przyporządkowane trzy pola akcji. Podczas zagrywania akcji, gracze pozyskują kostki esencji, aktywując jednocześnie określone akcje. Wykonywane akcje przybliżają graczy do rzucania zaklęć, które to wywołują różne efekty jak i gwarantują zdobywanie punktów wiedzy. Rozgrywkę wygrywa ten, który zdobędzie najwięcej punktów wiedzy na koniec gry.
Gra przewiduje różnorakie warianty gry od bardziej ekonomicznych do bardzo agresywnych (pełnych klątw i czarów, które szkodzą innym graczom) w zależności od wyboru grymuarów zaklęć. Gra przewiduje 2-4 graczy oraz czas rozgrywki około 90 min.

SAMSUNG CSC


Mars. Kolonizacja” – autorami gry są Michał Jagodziński i Jarek Wais. O grze opowiada Michał.

SAMSUNG CSC


Piłka nożna/Karniak” – o grze opowiada autor, Krzysztof Zdrojewski.

SAMSUNG CSC

 


Via ad Gloriam”  – autorami gry są Dominik Mucha i Marcin Wisthal. O grze opowiada Marcin. Więcej o tym tytule dowiecie się z mojego wcześniejszego wpisu.

SAMSUNG CSC


W sercu Afryki” – autorem gry jest „Grupa MV” (Viola Kijowska, Marcin Ropka). O grze opowiada Marcin.

SAMSUNG CSC


 

Na Mixcloud umieściłem połączone nagranie (59:59) z prezentacjami wszystkich prototypów. W opisie znajdziecie czasy, w których zaczynają się kolejne opisy.