Hall of Games 2014: Projektowanie gier: Od pomysłu do premiery – warsztaty Michała Oracza [audio]

Wczoraj miałem okazję spędzić dzień na wrocławskim Hall of Games 2014 (14-15 listopada br.), czyli imprezie skupiającej producentów i dystrybutorów gier, sprzętu i akcesoriów związanych z szeroko rozumianą branżą gier. Wprawdzie przez cały czas czuło się, że jest to impreza głównie dotycząca branży gier komputerowych, ale gry planszowe bardzo dobrze sobie radziły i wzbudzały należyte zainteresowanie. Cała impreza wygląda bardzo poważnie zarówno jeżeli chodzi o liczbę odwiedzających, jak i o samo miejsce, w której się ona odbywa. Wrocławska Hali Stulecia bardzo dobrze sprawdza się na tego typu imprezy. Przestronne sale wystawowe i audytoryjne, dużo mniejszych sal oraz hole są wprost stworzone do tego typu imprez, gdzie oprócz samego grania przewidziano w programie miejsce na turnieje, warsztaty i pokazy. Jeżeli ktoś kiedyś pomyśli o polskim odpowiedniku Essen, to Wrocław może spokojnie startować do konkursu o organizację takich targów.

Podobnie jak na ostatnim Portalkonie, skorzystałem z  pomocy dyktafonu i nagrałem dla Was kilka materiałów. Dzisiaj prelekcja Michała Oracza, a już niedługo ekipa Board&Dice zaprezentuje grę ExoPlanets, a następnie długi wywiad z Michałem Matłoszem, właścicielem sieci sklepów oraz wydawnictwa Planszóweczka.pl, w którym poruszymy sporo spraw związanych z prowadzeniem sklepów, wydawaniem gier oraz polskim rynku gier planszowych.


Warsztaty Michała Oracza pod hasłem „Projektowanie gier: Od pomysłu do premiery” odbywały się w sali, w której mogło pomieścić się prawie 400 osób i dało się słyszeć, że Michała takie przestrzenie lekko stresują. Pomimo tego, jak zwykle postarał się przekazać swoim słuchaczom – projektantom gier, fanom jego tytułów – najważniejsze elementy jakie trzeba sobie wziąć do serca przy projektowaniu gier. Zawsze jak słucham co Michał mówi, to potem trochę inaczej patrzę na gry i każda tego typu rozmowa jest dla mnie bardzo inspirująca. Myślę, że nie jestem osamotniony w tego typu myśleniu. bo Michał po prostu ma ten dar.

Wersja do pobrania (mp3)

Warsztaty były związane z uczestnictwem Michała w projektowaniu gry przeznaczonej na urządzenia mobilne – Earth Core, która z tego co mi powiedział, a co zresztą usłyszycie sami, spokojnie może być wydana jako tradycyjna gra planszowa.